۱۳۹۹ فروردین ۲۶, سه‌شنبه

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی به سبک و روش ایتالیایی در منزل

دستور پخت سوپ گوجه فرنگی به سبک توسكانی در منزل
سوپ گوجه فرنگی و ریحان یکی دیگر از انواع سوپ است که بسیار خوشمزه است و به راحتی و در کمترین زمان پخته می شود. این سوپ همانطور که از اسمش پیداست با گوجه فرنگی و ریحان درست می شود، اما برخی آن را با گوجه و برنج، گوجه و هویج یا گوجه و جو هم درست می کنند. از معروف ترین سوپ گوجه ها، سوپ گوجه فرنگی ترکیه ای است که طرفدار زیادی هم دارد.
به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و ریحان آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این سوپ گوجه و ریحان خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.


طرز تهیه سوپ شلغم و قارچ با جو پرک
سوپ شلغم یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی است که پخت آن در فصول سرد ...
مواد لازم سوپ گوجه فرنگی
گوجه گيلاسی  ٥٠٠ گرم
كنسرو گوجه ٤٠٠ گرم
سير  ٣ حبه
ريحان  ١ دسته
روغن زيتون 4 قاشق غذاخوری
نمك به مقدار لازم
فلفل سياه به مقدار لازم
نان تست بیات به مقدار نیاز
مراحل تهیه و پخت سوپ گوجه فرنگی و ریحان
1. برای درست کردن سوپ گوجه فرنگی در منزل، ابتدا گوجه ها را شسته و تميز می کنیم. بعد به كمک چاقو آنها را سوراخ می کنیم، به طوری که چاقو را از يک سمت فرو كنيم تا از سمت ديگر بيرون بياید.
2. سپس گوجه ها را داخل سيني فر می چینیم و در داخل فر که از قبل با دمای٢٠٠ درجه گرم شده به مدت ١٠ الی ١٥ دقيقه می پزیم. در این فاصله سير را رنده کرده و ريحان را هم ريز خرد می كنيم.
طرز تهیه سوپ دال عدس با هویج
سوپ دال عدس یا سوپ عدس قرمز از خوشمزه ترین و مقوی ترین سوپ ها ...
3. حالا داخل یک قابلمه روغن زيتون می ریزیم و بعد كنسرو گوجه، ريحان و سير، نمك و فلفل سياه می ریزیم و هر از گاهی هم می زنیم تا تفت بخورد.
4. وقتي که مواد قابلمه شروع به غلظت گرفتن كرد، گوجه هايی كه داخل فر بودن به اضافه آبی كه داخل سينی پس دادن را به قابلمه اضافه می کنیم و ٣ تا ٤ دقيقه تفت می دهیم.
5. بعد مقداری آب به سوپ اضافه می کنیم. دقت کنید که آب سوپ مقدار معينی ندارد و غلظت سوپ بستگی به سلیقه شما دارد. پس سوپ را هر جور دوست داريد، غلیظ یا آبکی، همانقدر آب اضافه كنيد.
6. بعد از اینکه سوپ حدود ١٠تا ١٥دقيقه جوشید، آن را داخل میکسر ریخته و خوب ميكس می کنیم تا پوره شود يا اگر يكدست دوست نداريد، كمی درشت بماند.
7. در انتها سوپ را بعد از میکس کردن داخل كاسه سرو می ریزیم ونان تست بيات را مكعبی شکل برش داده و داخل سوپ می ریزیم. مقداری هم ريحان ريز خرد شده روی سوپ می پاشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ گوجه فرنگی و ریحان خوشمزه لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر