۱۳۹۹ فروردین ۱۰, یکشنبه

چگونه زرشک پلو رستورانی خوشمزه با مرغ درست کنیم؟

دستور پخت زرشک پلو با مرغ مرحله به مرحله در منزل
زرشک پلو با مرغ جزو پلوهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانیان است. این پلوی خوشمزه و فوق العاده به راحتی تهیه می شود و شما می توانید در مجالس و مهمانی های خود آن را درست کنید و از مهمانان خاص خود با بهترین پلو پذیرایی کنید. ما ایرانیان پلوهای خوشمزه ای مانند شوید پلو، هویج پلو، کلم پلو و ... داریم که زرشک پلو با مرغ هم یکی از این پلوهای خوشمزه است.
با این آموزش ساده شما می توانید به راحتی در منزل یک زرشک پلو خوشمزه رستورانی و مجلسی درست کنید.
به هر حال اگر با طرز تهیه زرشک پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این زرشک پلوی خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.


طرز تهیه آلبالو پلو شیرازی خوشمزه
آلبالو پلو با مرغ یکی از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که اصالت آن مربوط ...
مواد لازم برای زرشک پلو با مرغ و هویج 4 نفر
برنج 5 پیمانه
زرشک  10 قاشق غذاخوری
مرغ  5 تکه
پیاز  2 عدد
زعفران دم کرده به میزان لازم
فلفل دلمه ای  1 عدد متوسط
هویج یک عدد متوسط
نمک و فلفل  به مقدار لازم
زرد چوبه  به مقدار لازم
رب گوجه فرتگی  1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و پخت زرشک پلو با مرغ
1. برای شروع، ابتدا برنج را چند ساعت قبل با مقداری آب و نمک در یک ظرف خیس می کنیم. سپس برای درست کردن مرغ، تکه های مرغ را با مقداری روغن در یک قابلمه روی حرارت زیاد تفت می دهیم. توجه داشته باشید که زیاد سرخ نکنید، فقط چند دقیقه تفت دهید.
2. بعد از تفت دادن مرغ، آنها را برمی داریم و یک عدد پیازخرد شده را در همان روغن تفت می دهیم و مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و رب به پیاز اضافه کرده و خیلی کم تفت می دهیم تا رنگ رب باز شود.
طرز تهیه قارچ پلو خوشمزه با مرغ
قارچ پلو با مرغ جزو پلوهای خوشمزه و پرطرفدار است که امروزه درست کردن آن ...
3. بعد فلفل دلمه ای رنده شده و هویج خلالی شده را هم به پیاز اضافه می کنیم و تفت کوتاه می دهیم. در آخر مرغ ها را هم اضافه کرده و زعفران دم کرده را به همراه دو لیوان آب جوش به قابلمه می ریزیم و حدود یک و نیم ساعت روی حرارت ملایم میگذاریم تا پخته شود.
4. در این فاصله که مرغ پخته می شود، برنج خیس شده را در قابلمه حاوی آب جوش می جوشانیم و بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش می کنیم. کف قابلمه را مقداری روغن ریخته و یک تکه نان برای ته دیگ کف قابلمه گذاشته و برنج را روی آن می ریزیم.
5. قابلمه برنج را روی حرارت ملایم قراریم می دهیم تا دم بکشد. در پایان هم یک پیاز خلالی شده را با مقداری روغن در تابه سرخ می کنیم و زرشک خیس شده را با پیاز داغ چند ثانیه تفت داده و حرارت را خاموش می کنیم.
6. وقتی که مرغ پخته شد و برنج هم دم کشید، برنج را در دیش کشیده و با زرشک و برنج زغفرانی تزیین می کنیم و همراه با مرغ خوشمزه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این زرشک پلوی خوشمزه و عالی لذت ببرید.
همچنین ببینید :


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر